KOMPAN Play Institute

Het KOMPAN Play Institute is het gespecialiseerde centrum van KOMPAN. 

Het instituut verzamelt gegevens van en werkt met universiteiten, onderzoekers en gebruikers van speeltoestellen en internationale ontwikkelingen, om de kennis van KOMPAN voortdurend te verbeteren. Veel kennis heeft betrekking op de behoeften van de gebruiker. Het instituut is betrokken bij gebruikers van alle leeftijden om relevante feedback te krijgen voor productinnovatie.

Het KOMPAN Play Institute voert studies uit naar de ontwikkeling van kinderen via spel. De belangrijkste focus is hoe goed speelontwerp kinderen, gezinnen en gemeenschappen kunnen motiveren om te spelen, interactie aan te gaan en te leren.

SPELEN & FYSIEKE ACTIVITEIT

Fysieke activiteit moet gebaseerd zijn op leeftijdsrelevantie. Van zuigeling tot adolescenten, gaan kinderen door stadia van hun lichamelijke ontwikkeling. Ze ontwikkelen hun motorische vaardigheden, zoals hun gevoel voor evenwicht. Ze trainen hun spiercontrole en kracht. Ze krijgen sterke botten door middel van fysieke activiteiten en - niet in te onderschatten - trainen ze hun conditie. Het vereist een gevarieerd spelaanbod om de volledige schaal van beweging te ondersteunen en te motiveren, herhalende beweging zal het werk niet doen.

Uit het onderzoek van het KOMPAN Play Institute blijkt dat de beste manier om vrijwillige intense fysieke activiteit bij kinderen te ondersteunen is om hen speelmogelijkheden aan te bieden. Onderzoek toont aan dat een goed geplande speeltuin met vrij spel 33% van de kleuters (van 3-6 jaar) meer lichamelijk actief maakte dan de kleuters in meer gecontroleerde speelomgevingen.

SPELEN & LEREN

Kinderen leren door middel van spel, en wat ze leren veranderd als ze ouder worden. In de vroege jeugd-/kindertijd ondersteunt het spel de basisfunctionele vaardigheden van werkgeheugen en zelfregulering, basisvaardigheden en kennis. Als peuters kleuters worden, moet het spelen het leren van meer complexe cognitieve processen ondersteunen, zoals het abstract denken, het oplossen van problemen, planning en doelgericht gedrag. Spel ontwikkelt zich in complexiteit om het denkvermogen, geheugen en zelfregulering van het kind te ontwikkelen. Door middel van spel verhogen pre-adolescenten hun uitvoerende functionele vaardigheden: ze worden beter in strategie, gedragsplanning en gedrag om doelen te behalen die allemaal worden ondersteund door spel, spel met regels in het bijzonder.

SPELEN & INTERACTIE

Positieve sociale interactie is de hoeksteen van elke bloeiende gemeenschap. Meer en meer gezinnen wonen in steden. Voor stedelijke gezinnen zijn speelplaatsen gratis en leuke plekken om positief samen te werken, fysiek actief te zijn en deel te nemen aan hun gemeenschap door te verbinden met anderen. KOMPAN's brede scala aan speel- en activiteitenoplossingen ondersteunt de positieve interactie van alle leeftijden en bekwaamheden. Ontworpen met alle universele ontwerpbeginselen, zijn in de ontwerpen sociale ruimtes inbegrepen voor alle vaardigheden en leeftijdsklassen.

Lees hier meer over het KOMPAN Play Institute onderzoek